Wikia

De games op FunOrb zijn natuurlijk het belangrijkst, en daarom besteden wij er het meeste tijd in. Welk spel snap jij nog niet, of wil je handige tips weten? Kies jouw spel/genre, en misschien kom je er ook nog eens achter dat je artiestenbloed hebt!

Zoek op genreEdit

Beschikbare spel genres
Alle - Actie - Puzzel - Schiet - Sport - Strategie

SpellenEdit

Zie ook onze Games list, een snel overzicht van alle FunOrb spellen, links naar de wiki pagina's en naar het spel op de FunOrb site.

Spel Beschrijving van het spel
Ace of Skies
Ace of Skies
Ga nu de strijd aan in de lucht, en haal alles uit de kast om je tegenstanders uit de lucht te schieten en Fair Brittania te beschermen.

Lees meer, of speel nu!

G2
Arcanists
Omhels je gevoel voor magie, en pak je staf om tegenspelers de arena uit te werken. Maak gebruik van krachtige spreuken en roep behulpzame volgelingen op, om daarna de staf van de tegenstander te nemen om te laten zien dat jij de winnaar bent.

Lees meer, of Speel nu!

G3
Armies of Gielinor
Het populaire RuneScape is nu op funOrb, maar dan in de vorm van een bordspel. Kies je goden en breng hun volgelingen naar het veld om het uit te vechten met andere spelers, en hun goden. Of vecht door de single-player campaigne om Gielinor te veroveren.

Lees meer, of Speel nu!

G4
Bachelor Fridge
Spelen met je eten? Hier mag dat! kweek je eigen leger door eten in de koelkast te laten rotten, en daarna ook nog eens te voeren met nog meer rottend voedsel. Maak je ultieme leger en laat daarna je stinkende kracht zien in mutltiplayer!

Lees meer, of Speel nu!

G5
Bouncedown
Een constante brand onder je, en scherpe punten boven. En allebei zullen ze ervoor zorgen dat je eraan gaat. Blijf uit de buurt en zorg ervoor dat je op de platformen blijft, die overigens steeds sneller gaan om het nóg moeilijker te maken!

Lees meer, of Speel nu!

G6
Brick-à-Brac
Een gouwe ouwe, maar dan met een nieuw jasje. Speel alle blokken in het veld weg voor je door al je levens heen bent. Of probeer multiplayer, en speel je tegenstanders eruit terwijl je gebruik maakt van irritante power-ups om het je tegenspelers nog lastiger te maken.

Lees meer, of Speel nu!

G7
Chess
Dé klassieker die natuurlijk niet kan ontbreken, want wie kent schaken nou niet? Neem 'rustig' de tijd om even Chess te spelen, en gebruik je strategie om schaakmeester te worden. Maar wel binnen de tijd, want het moet wel spannend blijven...

Lees meer, of Speel nu!

G8
Crazy Crystals
Je staat in een veld met tientallen kristallen. Allemaal voor het oprapen. Terwijl je door de stukken aarde graaft ontwijk je de laserstralen en spinnen die plots op je af komen, en stap je aan de kant als de zwaartekracht ook laat merken dat hij er is, namelijk door rotsblokken naar beneden te laten vallen. Puzzel jij overal doorheen zonder de gevreesde kristalgekte te krijgen?

Lees meer, of speel nu!

G9
Deko Bloko
Een hele nieuwe draai aan een oud spel. Een soort Tetris met kleuren en power-ups waar je hoofd van gaat draaien! Als je weer een beetje bent bijgekomen kun je het opnemen tegen vrienden, en ze laten zien wie er het best met de chaos om kan gaan.
Lees meer!, of speel nu!
G10
Dr. Phlogiston Saves The Earth
Engeland wordt aangevallen door buitenaardse wezens! Haal nu je schip - dat nog niet getest is - en red de wereld. Als je denkt dat het daar is afgelopen, nee, niet helemaal. Je mag daarna de ruimte in en naar de thuisplaneet van de aliens om ze daar verder te vernietigen.

Lees meer, speel nu!

G11
Dungeon Assault
Lang geleden vochten de draken voor macht en trots. Maar nu slapen ze in hun ondergrondse grotten. Verdedig je kerker en stuur een team op pad om goud te stelen van andere draken, om alsnog de macht te krijgen.

Lees meer, of speel nu!

G12
Escape Vector
Aliens hebben geheime technologie gestolen van een geheime basis op aarde. Vlieg naar het zonnestelsel van de aliens en ga daar de strijd aan met de zwaartekracht om de technologie terug te winnen!

en om het een en ander van de aliens te slopen
Lees meer, of speel nu!

G13
Flea Circus
De remake van een van de eerste Jagex spellen. Begeleid de vlooien in dit circus naar de andere kant. Maar voorkom dat ze wat ergs overkomt, anders zul je ervoor worden gestraft, en dan mag je weer opnieuw beginnen met de show.

Lees meer, of speel nu!

G14
GeoBlox
Een kleurrijke draaier op een vrolijke melodie. Laat de Blox naar het midden vallen, en vorm rijen van 3. Doe dit wel snel genoeg, want anders past het niet meer en is het game over!

Lees meer, of speel nu!

G15
Hold the Line
Iedereen houdt er wel van om af en toe lekker te crossen. Stap dus nu in je racewagen en scheur naar de racebaan om te laten zien wie de snelste is! Valsspelen mag natuurlijk altijd met de power-ups die je op de baan tegenkomt.

Lees meer, of speel nu!

G16
Hostile Spawn
Contact is verloren met de Hammerhead, een ruimteschip dat naar Kerrus is gestuurd om te onderzoeken wat daar op de onderzoeksbasis is gebeurd, waar 20 dagen eerder een noodoproep vandaan is gekomen. Aan jou de taak te onderzoeken wat er aan de hand is, en het probleem aan te pakken.

Lees meer, of speel nu!

G17
Kickabout League
Altijd al de leiding willen hebben over een ster-team? Dan is dit je kans! Want in Kickabout League stel je je eigen voetbal team samen, waarmee je daarna het veld op kan om je tegenstanders in te maken en je spelers te trainen.

Lees meer, of speel nu!

G18
Lexicominos
Laat je woorden vallen in dit open boek. Dat niet zo voorspelbaar is als je misschien verwacht, want de blokken waarmee je woorden moet maken zijn elke keer anders. Lukt het jou om alle blokken zo te stapelen dat je mooie woorden krijgt en het boek niet overvol raakt?

Lees meer, of speel nu!

G19
Miner Disturbance
Een dwergendorp is bijna door de goudvoorraad heen, en daarom wordt Moin uitgekozen om Mount Magros in te gaan en daar kostbare materialen te verzamelen. Maar pas wel op, want er zijn mythen over gevaarlijke wezens die in de vulkaan leven, en hoe dieper je gaat, des te meer kans op een spontane uitbarsting.

Lees meer, of speel nu!

G21
Monkey Puzzle 2
Je zit op een rivier, en het water stijgt. De enige manier om weg te komen is door via de lianen omhoog te klimmen, maar die hangen allemaal te hoog, en de dorpelingen willen pas een liaan gooien als alle apen weg zijn. Veel plezier met de kokosnoten dus!

Lees meer, of speel nu!

G22
Orb Defence
De Norbs gaan in de aanval! Verdedig je Orbs van deze golven door op strategische plekken torens te bouwen die de Norbs vernietigen. Lukt het je niet om deze steeds sterker wordende golven af te weren, dan heb je een probleem...

Lees meer, of speel nu!

G23
Pixelate
De normale puzzels kennen we allemaal wel, maar bij Pixelate vallen de stukjes van bovenaf, en de stukjes die je krijgt zijn elke keer anders! Is jouw reactievermogen snel genoeg om de stukjes te laten vallen waar ze moeten terwijl je ze draait?

Lees meer, of speel nu!

G24
Pool
Ook zat om steeds maar te poolen op de standaard tafels in een café? Speel dan eens FunOrb Pool, waar je zelfs de kans krijgt om te poolen op de noordpool, of de ruimte. Speel 8-ball, 9-ball of killer tegen vrienden om ze de goot in te spelen, of ga in single-player voor de snelste tijd!

Lees meer, of speel nu!

G25
Shattered Plans
Na een experimentele ramp is de zon uit zijn baan geraakt, en moest de mensheid van de planeet aarde vertrekken. Nu worden er verschillende planeten bewoond, en is er een oorlog tussen de verschillende naties. Neem de leiding en coördineer de plannen om de andere naties te verslaan.

Lees meer, of speel nu!

G26
Sol-Knight
Een asteroïde veld komt richting ons zonnestelsel! Beman de verschillende Sol-Knights rond de planeten om de asteroïden op te blazen en onze planeet te redden.

Lees meer, of speel nu!

G27
StarCannon
De aarde wordt aangevallen door de Paragula, aliens die op insecten lijken. De ruimte marine heeft verloren bij de Slacht om Proxima, en het vlaggeschip - de TNS-HOOD ligt in puin. De enige redding lijkt het experimentele schip genaamd de Nova Ray. Beman het schip en schiet de Paragula terug naar hun eigen stelsel.

Lees meer, of speel nu!

G28
Steel Sentinels
In de verre toekomst wordt gebruik gemaakt van gigantische robots om oorlog te voeren voor de kostbare voorraden Solarite. Bestuur je robot om de oorlog te winnen en nieuwe technologiën te onderzoeken.

Lees meer, of speel nu!

G29
Stellar Shard
Ga met je schip naar de ringen van Saturnus om daar ruimte-puin op te ruimen. Tijdens de grote schoonmaak kun je van alles tegenkomen, van nieuwe wapens tot aliens die proberen je te vernietigen.

Lees meer, speel nu!

SumoblitzLOGO
Sumoblitz
Ver na de 24ste eeuw worden conflicten opgelost door middel van Sumo, een strijdvorm die lijkt op ons hedendaagse worstelen. Beuk de drones uit veld uit en ontwijk de schoten van Gyojibot.
Lees meer, of speel nu!
G30
TerraPhoenix
Op 8 Januari 2028 wordt vanuit het niets een nucleaire oorlog begonnen. Zoveel mogelijk mensen worden naar de veiligheidsbunkers gebracht, maar er is nooit genoeg ruimte of tijd. 16 weken later worden de deuren van een britse bunker net buiten Leyburn geopend, laat operatie TerraPhoenix beginnen!

Lees meer, of speel nu!

G31
TetraLink
Gezellig ouderwets vier op een rij spelen, maar dan op een ruimtestation en tegen spelers wereldwijd. Ga achter de knoppen en laat zien wie de echte meester van het veld is.

Lees meer, of speel nu!

G32
The Track Controller
Het is de dag van de tentoonstelling, maar het team dat je banen in de hal neer zou zetten heeft er een totale chaos van gemaakt! Lukt het jou om de banen op hun plek te schuiven voor de bezoekers binnenstromen?

Lees meer, of speel nu!

G33
Thirty-Six Card Trick
Een gezellig potje memory in het wilde westen, maar dan met een kleine draai eraan! je hebt maar een beperkte tijd, en je mag maar een beperkt aantal fouten maken voor je af bent!

Lees meer, of speel nu!

Tomb Racer
Tomb Racer
Tombes vol met schatten, munten en kostbare beelden, wie wil dat nou niet verzamelen? Maar je mag het natuurlijk niet gratis meenemen, de tomben zitten namelijk vol skeletten, slangen en gevaarlijke vallen. Pas op, want je bent je leven er niet zeker...

Lees meer, of speel nu!

G34
Tor Challenge
Drie monniken moeten om hun opleiding af te ronden 6 torens beklimmen om hun waardigheid aan te tonen. Versla de monsters die er rondlopen en verzamelen alle zegels om verlichting te bereiken.

Lees meer, of speel nu!

G35
Torquing!
Goed evenwicht en goede coördinatie zijn nodig voor deze platformer, waarbij je als een hamster over de baan rolt om zonnebloempitten te verzamelen en de finish te bereiken binnen de gegeven tijd.

Lees meer, of speel nu!

G36
Transmogrify
Doe mee aan deze fantastische woord quiz waarbij je woorden moet maken met de letters die gegeven worden! Maak woorden met het meeste punten, en ga er met de mooiste prijzen vandoor. Pak natuurlijk ook de tijdbonus mee als je woorden snel maakt!

Lees meer, of speel nu!

G37
Vertigo 2
Een remake van een echte Jagex klassieker. Ga met een blob de ruimte in om daar alle tegels paars te verven. Wanneer je dat onder de knie hebt kun je tegen anderen spelen om samen te werken of laten zien wie de beste verver is!

Lees meer, of speel nu!

G38NEW
Virogrid
Welkom op Kolonia 1 Interactive Entertainment System, welk spel wilt u spelen? Virogrid. Klassieke aarde-spelset wordt geladen, één moment geduld graag.

Lees meer, ofspeel nu!

VOID
Void Hunters
Laat je fantasie gaan en gebruik brokstukken om je eigen ruimteschip te bouwen! Ga daarna naar de multiplayer lobby en laat de anderen de kracht voelen van je creatie.

Lees meer, of speel nu!

G39
Wizard Run
Een student in de kunst van magie moet haar meester gaan redden die gevangen is genomen door de Harpijkoning. Vecht je weg door verschillende landen om het kasteel te bereiken en je meester te redden!

Lees meer, of speel nu!

G40
Zombie Dawn
De Apocalyps is begonnen, en gelukkig heb jij de leiding! Stuur je zombies door Washington DC om je zombie leger uit te breiden, en neem daarna het vliegtuig naar Londen om daar Buckingham Palace binnen te dringen.

Lees meer, of speel nu!

G41
Zombie Dawn Multiplayer
Het is 1983, en er zijn nog maar weinig mensen over op aarde, wel zijn er mutante zombie varianten onder leiding van tegenspelers. Gebruik power-ups en geniepige trucks om de overgebleven mensen jouw portaal in te sturen en daar onderzoek te doen...

Lees meer, of speel nu!