Wikia

Java is de gebruikelijke server van Jagex, Java regelt dat je bepaalde doelen kan berijken bij spelletjes. De meeste mobielen met bepaalde spelletjes hebben deze server ook.

Jagex heeft deze server om je online te laten spelen, wanneer je geen Java hebt zullen ze voor een download vragen, de meeste computers hebben de standaard Java bij het kopen, meestal Java 1.0 of Java 2.0.

Wanneer er een nieuwe Java is voor je computer zal dit aangegeven worden, bij het downloaden worden er geen kosten verekend.
Wanneer er bij het downloaden gewaarschuwd wordt voor een onveilig programma moet je eerst contact opnemen met de beheerder van de computer!

Soms zal je bij de game niet verder komen en zal er staan dat er een Java-error is, ga naar de Java-site om jouw Java opnieuw te installeren.

Tip: Wanneer bovenstaande error gebeurd, volg dit:

  • Uninstall Java, je kan dit doen door Java op je computer te zoeken, de meeste computers hebben uitvoeren/zoekbox.
  • Ga naar de Java-site, klik hier om naar de Nederlandse Java-site te gaan
  • Donwload de gewenste Java, meestal kan je beter de Java installeren die het best bij je computer past, dit wordt aangegeven.
  • Voltooi het downloaden, soms zal het downloaden mislukt zijn, kijk dan of er een oudere versie van Java is, je computer kan waarschijnlijk deze Java niet accepteren.